SAVJETOVANJE POTROŠAČA JE BESPLATNO
SUFINANCIRANO OD GRADA ZAGREBA I MINISTARSTVA GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA.
JEDNOM U MJESECU (ČETVRTAK) OD 15,00 -17,00, BESPLATNO SAVJETOVANJE ODVJETNICE U PROSTORIJAMA DRUŠTVA "POTROŠAČ". Preporučamo da se najavite na e mail: potrosac@zg.t-com.hr

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

Radio POTROŠAČ

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

In order to view this object you need Flash Player 9+ support!

Get Adobe Flash player

DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

Pojašnjenja kratica: ZZP – Zakon o zaštiti potrošača ZOO – Zakon o obveznim odnosima   U...

MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE

MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE

MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE - SVJETSKI DAN PLANETA ZEMLJE 2017.   22. TRAVANJ...

NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

Nepoštena poslovna praksa je Zakonom zabranjena!!!!   Cijenjeni potrošači, kada kupujete u EU-u,...

Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

Dragi naši Potrošači, u slučaju pojave materijalnog nedostatka na kupljenom proizvodu imate pravo...

SVJETSKI DAN VODA 2017.

SVJETSKI DAN VODA 2017.

SVJETSKI  DAN VODA 2017.   VODA NIJE ROBA, VEĆ JE TEMELJNO LJUDSKO PRAVO!   Na današnji...

SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

CIJENJENI POTROŠAČI, ŽELIMO VAM SVE NAJBOLJE POVODOM SVJETSKOG DANA POTROŠAČA!!!!!! FOKUS...

Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

Donosimo Vam  nekoliko savjeta o činjenicama na koje je potrebno obratiti pozornost prilikom...

Prava i telekomunikacijske usluge

Prava i telekomunikacijske usluge

Poštovani potrošači, prilikom sklapanja ugovora sa tele-operaterom u samoj poslovnici dotičnog...

  • DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

    DETALJNI NAPUTAK POSTUPANJA PREMA TRGOVCU

    Četvrtak, 04 Svibanj 2017 12:51
  • MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE

    MEĐUNARODNI DAN MAJKE ZEMLJE

    Petak, 21 Travanj 2017 10:44
  • NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

    NEPOŠTENA POSLOVNA PRAKSA!!!!

    Srijeda, 19 Travanj 2017 12:03
  • Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

    Reklamacija na proizvode- materijalni nedostatak

    Petak, 24 Ožujak 2017 13:48
  • SVJETSKI DAN VODA 2017.

    SVJETSKI DAN VODA 2017.

    Srijeda, 22 Ožujak 2017 12:06
  • SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

    SRETAN VAM SVJETSKI DAN POTROŠAČA!!!!!

    Utorak, 14 Ožujak 2017 22:08
  • Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

    Sedam zlatnih pravila za kupovinu putem interneta

    Petak, 10 Ožujak 2017 14:44
  • Prava i telekomunikacijske usluge

    Prava i telekomunikacijske usluge

    Petak, 17 Veljača 2017 13:47

Donosimo Vam  nekoliko savjeta o činjenicama na koje je potrebno obratiti pozornost prilikom online kupovine.

  1. Kupujte preko provjerenih web-stranica (web-shop, e-mail ili Facebook profili)

S obzirom na sve spretnije prijevare prilikom kupovine na internetu savjetujemo da se u slučaju odabira ovakve vrste kupovine odlučite za ovlaštene internetske stranice za trgovinu, a posebnu pozornost posvetite davanju osobnih podataka te podataka o sredstvima plaćanja. Prije same kupovine, još jednom promislite o tome što želite kupiti, a naročitu pažnju usmjerite na ukupan iznos kupnje. 

2. Dobro se informirajte o prodavaču od kojega želite kupovati

Uz sve veći broj online trgovina, nije teško naići na dobavljače kojima je samo važno da dođu do brojeva vaših kreditnih kartica i vašeg novca.

S obzirom na to da većinu predmeta putem online trgovine prodaju privatne osobe, prije nego što donesete konačnu odluku o kupovini:

  • dobro proučite internetsku stranicu koji prodaje proizvod koji želite kupiti.
  • Provjerite jesu li na stranici navedeni adresa i telefonski broj dobavljača
  • Proučiti
  1. uvjeti isporuke,
  2. uvjeti plaćanja,
  3. mogućnost zamjene robe ili
  4. način ostvarivanju prava potrošača na „Jednostrani raskid ugovora“
  • Također savjetujemo da prije odluke o kupovini pročitate što su drugi kupci komentirali o osobi od koje želite kupiti proizvod te što su općenito komentirali o predmetnom proizvodu
  • porukom se možete obratite prodavaču kako bi eventualno otklonio vaše nedoumice ili postojeće sumnje.
  1. Jednostavnija i sigurnija kupnje kod web-trgovca u EU

Ako odlučite na on-line kupnju kod trgovaca u EU možete brže, učinkovitije i lakše možete:

- ostvariti pravo kupca na „Jednostrani raskid ugovora“ (detaljniji opis procedure jednostranog raskida ugovora možete naći na adresu  http://potrosac.mingo.hr/slike/dokumenti_3/g2015/m03/x1387565129764001.pdf , odnosno

- realizirati lakši i brži reklamacijski postupak preko EU mreže Europskih potrošačkih centara (ECC network http://ec.europa.eu/consumers/solving_consumer_disputes/non-judicial_redress/ecc-net/index_en.htm) ili preko ECC Hrvatska http://ecc-croatia.hr

4. Navedite samo najnužnije osobne podatke

Nakon što odaberete određeni artikl za kupnju, nužno je registrirati se na internetskoj trgovini putem koje ćete proizvod kupiti. Takva procedura od vas zahtijeva popunjavanje obrasca s osobnim podacima kako bi vam se proizvod dostavio na točnu kućnu adresu. Međutim, zbog brojnih prijevara i pokušaja krađa, savjetujemo da prilikom ostavljanja osobnih podataka, navedete samo one najnužnije.

5. Obratite pozornost na način plaćanja

Kad god je to moguće, izbjegavajte plaćanje unaprijed. Problem s unaprijed plaćenom robom nastane onda kada ona ne bude isporučena ili u slučaju njezina oštećenja, a tada je malo vjerojatno da ćete dobiti svoj novac natrag. Radije stoga tražite da plaćanje ide putem pošte ili banke i to nakon primitka robe.

6. Provjerite ispravnost isporučenog proizvoda

Prije same kupnje, detaljno provjerite opis koji se nalazi uz proizvod koji želite kupiti, poput datuma izdavanja, veličine, dimenzija te sličnih karakteristika. Čim dobijete naručenu robu, odmah provjerite u kakvom je stanju te je li ispravna. To se posebice odnosi na proizvode koje ste kupili iz rubrike već korištenih artikala. U slučaju nedostataka, važno je znati kako zakonska garancija na tehničku robu vrijedi dvije godine dana (EU standard)

 

Posebno je riskantno putem online trgovine kupovati odjeću ukoliko niste sigurni u točne dimenzije koje vam odgovaraju. Ovisno o online trgovini, u slučaju primitka oštećenog ili krivog proizvoda, savjetujemo da kontaktirate službu i prodavača kako biste mogli vratili predmet te dobiti ispravan.

7. Raspitajte se o troškovima dostave i carine

Svakako je važno obratiti pozornost na poštarinu i činjenicu šalje li prodavač predmet koji želite kupiti u vaše mjesto prebivališta. Osim iznosa koji ćete morati izdvojiti za željeni proizvod, prilikom online kupovine trebate biti svjesni  da vas prilikom kupnje mogu kazniti, odnosno cariniti i naplatiti vam porez. U slučaju da kupujete robu manje vrijednosti, dobro razmislite isplati li vam se nešto kupiti te izračunajte koliko bi vas to u konačnici koštalo. 

Online translate

Croatian Albanian Bulgarian Chinese (Traditional) English French German Hungarian Italian Macedonian Portuguese Russian Slovenian Spanish

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information